Сизонов Д. Медійна фразеологія мілітарного періоду: латентні смисли та нові контексти. Україністика дома й у світі: на вістрі часу: [колект. моногр.] / Г. Сюта, О. Маленко, Т. Хланьова, Г. Ситар, Б. Сюта, Н. Баландіна, О. Левченко, Д. Сизонов, А. Архангельська, А. Нелюба, Н. Кондратенко, О. Лазаренко ; Гол. р-р: А. Архангельська. Оломоуць, 2025. С. 143-166. DOI: https://doi.org/10.5507/ff.25.24466187
У розділі колективної монографії репрезентовано генетику та функціонально-стилістичну природу медійної фразеології мілітарного періоду, що перманентно тиражується в українськомовних ЗМІ з 2014 р. та з особливою інтенсивністю з 2022 р. У дослідженні визначено нові смисли сталих та трансформованих у масовій комунікації фразеологізмів, які активізуються під впливом одного з найпотужніших екстралінгвальних факторів – війни. За допомогою переконливого ілюстративного матеріалу проведено розмежувальні «лінії» між медійним фразеологізмом та медійною колокацією, ідентифікаторами яких є прецедентність, інтертекстуальність, експресивність, оцінність. Звернено увагу на латентні смисли медіафразеологізмів війни, що слугують прогнозованим маніпулятивним інструментом для досягнення імпліцитного впливу на реципієнта. Формується цілий пласт мілітарних фразеологізмів, які в медійному просторі слугують смислоорієнтирами та вербалізованими маркерами військового дискурсу. Вербалізатор війна в актуальних інформаційних контекстах продукує ряд медійних фразеологізмів, зокрема нових. Декодування їх латентних смислів та пошук нових функціональних можливостей у медіатекстах і стали обʼєктом дослідницького моніторингу.
orcid.org/0000-0003-1162-2182